Poesia
vincitrice
EL LENSOL
di
Rosanna Gambarara Grancini
Urbinate
residente a Roma
1°
Premio per la poesia - III Concorso 2000
Iezzo che vent stanott, tremava el lett
e le finestre ! I pagn a spindulón
ma'l fil schiocavne e i arbre de rimpett
avesc sentitt che strida ! Che impresion !
Io p'rò stav tutta chiotta dentra el lett,
sotta c'avev un bel materason
d' lana, t'un cuscin d' piuma benedett
pogiav la testa e avev la protesion,
sopra, un gran lensol de lin de quei
d'un temp, a quattre tél cuscitti, a trama
grossa, che quasi scroccolavne, bei
candidi, sa'l gigliùcc ma l'arversina.
I lavava e i stirava la mi' mama,
sa la man i arlisciava quand' er pcina.
Giudizio sulla poesia vincitrice
El lensol di Rosanna Gambarara Grancini
Formalmente questa poesia ricalca con perfezione le
strutture tradizionali del sonetto, con una proprietà
sorprendente, dove la tecnica di costruzione scompare
nella fluidità del discorso. Il dialetto urbinate è
usato in tutte le sue potenzialità sintattiche e
lessicali, che rivelano la grande competenza linguistica
della poetessa, la quale con grazia e nostalgia ricorda
il suo ambiente familiare dove il profumo dell’innocenza
si accompagna al lindore delle lenzuola preparate con
cura e amore da sua madre: candidi, sal gigliucc ma
l’arversina.
INIZIO
PAGINA
Vincitrice per
la Prosa
LA SCAMPANATA
di Alfredo
Zampolini
1°
Premio per la Prosa - III Concorso 2000
per il testo
"clicca qui"
Giudizio sulla composizione in prosa vincitrice La
scampanata di Alfredo Zampolini. "La
scampanata di Alfredo Zampolini rappresenta un
ritorno del teatro dialettale a Urbino, e per la prima
volta viene affrontato in un atto unico, in dialetto, un
tema di larga diffusione fra le culture europee. Il
lavoro è ben condotto e presenta i giusti tempi per la
messa in scena e per una felice fruizione da parte del
pubblico".
Poesie segnalate
INIZIO
PAGINA
di Elio
Bacchielli - Urbinate residente a Roma
Novembre 1995
Segnalata al III Concorso 2000
T'un poggett de front a Urbin
svetta alt San
Bemardin
ce vann propri
tutti quant
ma là dentra, c'è
'l campsant.
Ce va chi en ha
méss i dent
e ce va el
malvivent
e pó el ricch e
anca el purett
é per tutti l'ultim
lett.
Post de visita e
preghiera
ce se va matina e
sera
a parlè sa chi en
c'è pió,
in silensi, no' e
lo'.
D'una vita
tribolata
quella sola è la
fermata.
Quand te metten
propi sotta
pió nessun te fà
la lotta,
e se te c'è la
cappella
la tu mort è mi
sorella.
Dopp chius i occhj,
sem tutti ugual,
la servetta e el
general,
la dimora d' quest
e d' quella
l'ha appaiata la
livella.
Ogni tant t'
venghne a truvè
per restè un po'
sa te.
Tra i pensier e i
sospir
è de tutti 'st'
avvenir.
Nel silensi e
nella pace
dove p'rò non
tutto tace
sa la mort conviv
la vitta
stann insiem,
perchè en è f'nitta,
el process del
corp uman
ch' se consuma
piano pian
c'è pó el sol per
la natura
te fann bona
cumpagnia
stann sa te sensa
gì via
la lumaca e i
moscerin
i petross e i
sisìn
e svolassen le
farfalle
sa le loro ali
gialle.
C'è el profum de
tanti fior,
le bellesse di
color
d'l' usignol le
serenat
sa i motivi pió
svariat.
Ognun d' no' porta
de là
qualch segret che
sol ló sa.
C'è el rispetto
per la mort
e per quei che
hann cla sort,
anca se el ricord
de no'
pian pianino pó va
gió.
De
com s' tien el cimiter
s' ved se sem
cristian davver.
Alor fam da essa
forti
e t'nem alt el
cult dei morti.
Quand sarò per
sempre a Urbin
ospit de San
Bemardin
'na domanda
s'potrò fè
e se i' te poss
preghè
en
me fè bullì t'la pec,
famm content e
damm invec
da poté ancora
ascoltè
un po' d' musica
malé.
M'accontent, o
Signorin,
d'la sinfonia d'un
cardlin
che saltella tra
chi pin.
Famm sentì anch
'n'antra cosa,
el profumo d'una
rosa.
Cert, me mancherà
la luc
mo, avrò la Tua
che pió arluc.
No' sapém che Te,
o Signor,
en
c'è fatt sol p'el dulor
'na finestra è
lasciat
per tutt quei ch'
hann aspettat
per tant temp el Tu perdon
la Tu grasia e
resurresion.
INIZIO PAGINA
ATTIME CHE S' MOVNE T'UN MOND DE CARTA
di Giampaolo Colocci - Carpegna
30/08/2000
Segnalata al III Concorso 2000
Son torment, quel ch'a prove
t'un qualch' moment particolar
quand tel mi cor
lottane di sentiment
de mal, o de ben
che vurrìa urlà ma'i vent.
Arman, p'rò sempre
'na viva speranza
che 'sta sonata
possa portà la danza.
'Sta dolc canzon,
anch' adess,
t'el passat me porta
sempre e ancora via.
Come el ricord
de quel che c'è stat
t'arman apicicat.
Ora t'el futur cerch d'andà
con l'esperienza d'le cos vecchie
anca se c'è poch post
tun 'sto mond de carta.
Cerch da dì quel ch' ho dentra
anca quand so' in onda
en è detta che i capisch
o che tutt t'ascoltne:
fatiga, è trovar la sintonia.
A forza d'armescolà le parol
sper da trovà la magìa
com l'alchimista
vol fa' l'or dal ferr
i' a cerch da fa' arriva' el dialett
e scriva 'na bona poesia.
Tant' bott ho chiappat, fin da pcin
ma continue per i sentier ch'a trov
a trasmetta la gioia
ma chi s'annoia.
Comunicà en fa mal
i' a sparg la mi voc
al mio cuor piac el ben
e so' sicur che convien.
Dop tutt 'sto parlà arriva un sorris:
me sent t'el paradis.
INIZIO
PAGINA
di G'vann d'
Marin (Giovanni Feduzi) del Gallo
Segnalata al III Concorso 2000
Ogg parlen un po'
d'la scienza
che sa lu santa
pacenza
'sti ultme temp ha
fatt daffatt
credém pur, roba
da matt.
Ha inventet 'na
tel sostanza
ch'ardàt fiducia,
ardàt speranza
ma tanta gent che
rassegnéta
per la lor età
avanzéta
per fortuna da ogg
in qua
en c'è più limit,
en c'è più età.
T'un albergh vers la Romagna,
do' che la nott è
una cucagna,
se troveva do'
client
lu miss propi
malament
ottant'ann già
compiuti
sa i capèi tutti
canuti
tutt mez curve a
tanta gobba
lìa ... tutt un'antra
robba:
sui vent'ann alta
snella
occhi azzurri
piuttòst bella.
Quant 'sta roba ha
fatt effett
montne su tutt do'
t'el lett.
È stat come metta
un motor d'na Ferrari t'na cinqcent
alla prima
accelereta en è armast gnent
casca giù da
cl'atra part
en gli ha fatta,
ha vutt l'infart.
E machì ch' ho
ditt sa mi' moi
per co' fè cerchè
tant noi
mei a fè lavrè la
fantasia
che mori' stechit
aclavìa.
TANT PER DISCORRA
di Carla Galli
- Urbinate residente a Brescia
Segnalata al III Concorso 2000
Quant la nebbia
e la mi' ment
sarà svanitta
chi me guarderà
en
el sò sigur
el mi' sguard
se perderà ti mur.
Sarà tutt bianch
un bianch diffus
da metta l'idee
fori us.
Nessun' ombra
le voc e i fior
se perderann
t'el gran candor.
Pò darsi ch' sarà
'na cosa brutta
mo certament
en
1' avrò v'lutta.
Fermi tutti
aspetat un moment
'chè ancora
en è sucess gnient
!
`Stè final
ma qualcun i
piacerìa
magari sol
per chiapè el post
mia.
No. El bianch del
gnient
pol aspetè:
sa i pensier
colorati voi restè.
C'ho prés gust
vad avanti dritt
sa l'arcobalen
di mi' vestit.
La
voia de viva
m'ha prés a bracett
e la curiosità
c'ha un bell'
aspett.
Alla vegghia
mo vall a veda
com girà a f'nì !?
El cor canta
gim de fora
è sempre bell
arveda l'aurora.
INIZIO
PAGINA
QUAND ARTORNE A URBIN
di Rosanna Gambarara Grancini -
Urbinate residente a Roma
Segnalata al III Concorso 2000
Va e vien com el tic tac d'l'orlogg,
camina
l'ombra, se nascond pian sotta el logiat,
pó arcresc, e el sol poch pió d'na f'tuccia
fina
se slarga e pó s'artira t'el selciat;
e l'éch d'le voc rimbalsa e se sfarina
da mur a mur, se srotola t'el fiat
d'l' aria che l'arcompón a l'armuscina,
oggi com ier: el temp par ch' s'è fermat.
Da l'ombra al sol, dal sol a l'ombra
passa
com ier la gent, s'arcoi sotta le logg,
parla e paseggia e pó arsciama t'la
piassa,
se sparpaia p'i vigol, com ier ogg.
Ma ti occhj spent, t'le facc sgualcitt se
specchia
el temp. Guard. E so ch' so' d'ventata
vecchia.
INIZIO
PAGINA
di Alessandro
Duccio Marchi
Segnalata al III Concorso 2000
Era nott
Ser t'el lett
Un diavlett
Per dispett
S'è sedut
T'el mi' pett
V'lev ste' arditt
Nient affatt
'Ste maledett
Ma'l coll pió
strett
Ser pió
rimmid d'un bdalett
Gitt
Stecchit
Mort in t'el lett
Iezzo mama che
spaghett !
INIZIO
PAGINA
LA VECCHIA
SVEJA
di Vivien
Martini - Urbinate residente a Milano
Segnalata al III Concorso 2000
Tic
tac, Tic tac
Tic tac, Tic tac:
è la vecchia sveja d' casa mia
che me piac tant de t'nella ancor sa me.
Me fa 'na gran compagnia
sa chel battit discret e cadensat
che, quand er pcin, m' ha sempre
acompagnat,
e sa chel "drin, drin" del campanell
che chissà quant volt m' ha svejat.
En passat 'na mucchia d'ann,
lìa en te sgarra un sol minut:
va, e camina sensa sosta
per segna' el pass del temp
(dat ch' per quest l'han ideata)
tant ch' me crea 1'illusion,
sa c'la spec de ninna nanna,
d'essa ancor sa babbo e mamma.
Ogg, sò sol che 'l tu tic tac
me fa 'nì la nostalgia
de chi temp ch' erren tant bei
e, purtrop, en tornen pió.
Anca te sè vecchiarina:
è lavrat un gran bel po'.
Dim, di só la verità:
me sa che te dispiac'rà
quand da sola t' lasciarò
quand, nisciun t' caricarà.
Stanca, infin, te me dirà
"Oh! Dop tutt m' arposarò".
Io, sol sol, sensa el "drin, drin"
in eterno dormirò.
INIZIO
PAGINA
FILA LA LUNA
ovvero:
LE FASI LUNARI
di Davide Mascioli - Urbino
Segnalata al III Concorso 2000
C'era 'na volta gira e pu' arvolta
... no, c'la malé è sol 'na piciafav'la, 'sta machè
invec è la storia d'na vecchia ch'viveva sol d' not,
t'un post du' la luna era sempre piena.
D'le volt, sa c'la luc noturna,
s'guardava t'el su' specchj e s' viliva de brut chè s'
vdeva vecchia, brutta, plata e tutta gricitta.
Era disprata ! Mo 'na not, apena
alsata, gussa l'ingegn, chiapa 'na scala e va so t'el
ciel per gì a rubè 'n tocch d' luc ma la luna, per pu'
tacas'le t'la testa; acsé fa anca la not dop, e c'la
dop ancora: d' sguaraguai giva só t'el ciel, sa c'la
scala, a stachè i pess de luna per pó filai e facc'na
parucca.
Era armasta só sol 'na falc pcina
pcina, ch' faceva giust chel po' d' luc' ch' i bastava
per guardass t'el specchj.
Ch' stupor a r'vedse sa chi capej
d'or ! Era arnutta burdella e c'aveva almen cent'an d'
men.
P'rò t'el mond sua sensa luna en s'
puteva propi viva. Alora pensa ma calcò per fè
arsplenda la luc. Argussa l'ingegn, arvà só t'la scala
per gì a chiapè anca c'la falc pcina pcina. S' 'infila
t'el dit e la porta gió.
P'r un giorne s'arposa e s'guarda t'el
su' specchj sa la luc di capei d'or e, dop, t'el buj, s'
cava c'la parucca e ce fa 'na ghiffla, chiapa t'na man
'n agh e sa'l dital tun cl'atra, fat sa l'ultim pess d'
luc, cmincia a cuscia. Pianin pianin arporta só i pess
d'luc, ogni not el su mond s' arschiarisc sempre d' pió
e lia pol arviva sens' afann, anca se arniva a essa
vechia, brutta, plata e tutta gricitta.
D'alora, p'r arnì burdella sa i
capej d'or e sensa 'na griccia, ruba la luc ma la luna
per guasi dó stman de fila e fila guasi per dó stman i
capej per viva.
Mo adess arcurdatve che:
Se ma la só t'el ciel en c'è la luna
c'è 'na burdella ch' v'aspetta
e se c'la not en ne truvat nisciuna
vul dì ch'è sa n'atre. Vlet sch'metta?
INIZIO
PAGINA
LA NUCETTA
DE BABO
di Antonio Sanchini - Urbinate
residente a Milano
Segnalata al III Concorso 2000
En è facil da scordè
quant a caccia giv sa babo,
in lambretta, el rocc t'le spalle,
t'la C'sana, ma i Forquìn,
Ca' la Bona e Mercantin.
I capann che ló faceva
erne sempre d'le oper d'art:
dop avé girat ben ben,
sentensiava: "Quest è el post!
Da maché tiram t'la cerqua,
el buschett è sempre bon !"
'na cerquella finta dietra ...
che nucetta ! La fin del mond !
I rinchiam c'avevne i nummer
e ognun al sollit post.
Che giornat quelle d'otobre !
Gió t'el bosch la nebiulina,
i fringuei che squinquinaven,
s'aspetava che pasaven.
El prim tord tra l'imbra e l'ambra
era el sùa, en se discut;
me diceva: "Se sigur ? È cascat ?
Me pareva un po' infrascat !"
E pó gió 'na risatina
me guardava e me diceva:
" Tò burdell, vien maché
che adess tocca ma te !".
T'i ultim temp ch' sem gitti a caccia
el su post era per me,
sparav guasi sempre io,
babo s' divertiva acsé.
Quant ha cminciat a stè poch ben
en ce niva pió tant spess,
mo per stè qualca matina
t'la nucetta insiem sa me
se alsava de bon'ora
anca se 'n aveva voia.
Tutt le volt ch' passen chi tord
chisà cosa pensarann
ch' en se sent pió 'na schiuptata;
lor, poretti, p'rò en el sann
che c'è statt qualch cambiament:
la nucetta l'ha spostata
do' de tord ne passa cent !
INIZIO
PAGINA
CENA DELLA G.A.M.
ARREDAMENTO
di Goliardo
Severini - Urbino 1972
Segnalata al III Concorso 2000
Da sett ann, se
non me sbai,
non è stat per
cativeria,
mo però, porca
miseria,
ho subitt 'n'
operasion
vers el bass,
sotta i calson,
ch' m' ha costrett
a ritiramm
dalle cen c'ha
fatt la GAM.
V'let sapé qual è
la causa ?
Io so sempre
impegolat
com le donn in
meno-pausa.
Se stasera me so
decis
c'è un motiv ch'è
ben precis:
come ogg trentott'an
fa
ho sposat la mi'
metà,
in 'ste cas, per
mod da dì,
la metà so propri
i'.
Dop 'sta brev
introdusion
e arivè a la
conclusion
voi parlè
sincerament
de sta GAM
Arredament.
Se no' vlessme
arfè la storia
cert ce vrìa un
promemoria
mo ch' sa diggh,
un memorial,
alt acsé com un
messal,
p'r arcontè quel
ch'è sucess
e per ciò ch'
suced adess.
I prim ann ch'è
sort 'st' lavor
en s' lavrava d'
bon umor,
i pensieri erano
tanti
perché i sold mai
in contanti.
Ogg invec è
n'altra cosa,
se lavora sensa
posa,
per paghè sempre
puntuali,
en se fan tanti
lunari.
Cert non è tutt
ros e fior,
c'è qualch volta
el malumor,
i mus lungh, i
maldicent,
e c'è chi matina e
sera
te fa sempre un
gran lament.
I difett già ci
avem tutti
mo però, nonostant
quest,
la GAM coglie
buoni frutti.
C'è fra d' no'
certi operai
che d' lavrè en se
stanchen mai;
c'è Mistura tutt
el giorne
sopra el banch
lungh e distés
dà 'na mana ma
Marocini
e i fa da
contrapés.
N'antra coppia pió
affiatata,
e ch' s'è già
specializata,
p'r imbastì tutt i
progett
e compona le
tolett,
è el Colono e
Patachin,
lor te stann
sempre vicin;
quant se sposta el
capatass
c'l'atre el segue
pass per pass,
quel va avanti e
c'l'atre via,
par ch' lavorne a
mezzadrìa.
E tutt chi atre
ch' già fan part
del compless de 'te repart ?
C'è Muraga,
Pulastrìn,
Calimero ch'è el
più pcin,
e Precetti, la
Mungana,
che fra d' lor se
dan la mana.
E adess me vien in
ment
c'n'è anca 'n
antre de 'st'ingredient,
è capitt chi è?
Castagna,
per lavrè en fa la
lagna,
ben piantat e bel
robust.
te lavora sempre
d' gust,
mo però è
straordinari:
ariva sempre fori
orari.
Nonostant 'sti
pregiudissi
qualcun atre c'ha
chel vissi.
Vlém parlè de Ciabaschin ?
A
pensacc vien el mal fin.
Quant ariva a la
matina
dic: "Ié ho fatt
c'la facendina,
en
poss stè s'en facc l'arnor,
me
vien subte el bon umor !
No' i dicem " Mo
lascia gì,
d' arcontè tutt 'ste
bugì !”
e alora ló s'arabbia
com 'na bestia
ch'è t'la gabbia,
e
t' rispond sa un cert orgoi:
"Famm provè sa la tu moi,
el vedremm s'è 'na
bugia,
la conferma t'la
da lìa !".
Te'l repart un po'
più in só,
anch maché c'n'è n'antre dó:
Giovann Giovacca e
compagnia,
lor èn sempre in
euforia,
ogni tant te fann
l'inchin,
già perchè sotta
el lor banch
c'è el buttiglion
del vin.
P'rò Giovacca è un
brav ragass,
caciator d' lunga
esperiensa,
quant va a caccia
en arvien sensa:
fra i lepre ch' ha
masat,
i fagian ch' ha
regalat,
i cinghial che pó
ha arportat,
per fè el post ma
'sti animal,
cert en basta el
Mercatal !
No' ormai le su'
bugi
en le stam manch
pió a sentì.
G'vann invec è un
d' chi dritt,
quant ariva la
matina
è mosc mosc, tutt
avilitt,
ha la testa un po'
inclinata:
"Cum se fa a f'nì
la giomata ?
Credme pur, i' me sent mal,
b'sogna ch' vagga
a l'Ospedal,
i' el so cum girà
a f'nì,
prest me tocarà
murì !".
Quant è dentra i
spoiatoi,
fa un lament, par
ch' c'ha le doi,
se 'na scarpa pó
en se laccia,
è da veda la su'
faccia,
le bastimmie ch'
tira gió
en se possne
arcontè pió;
dop gambiat c'mincia
a lavrè,
tutt giuliv s'
mett a cantè.
El caratter è quel
ch'è
Pe'l lavor lasciam'le
stè,
i' ve 'l diggh
sinceramente
è 'n artista
verament !!!
Ott, diec metre un
po' più in só
de 'st' compless
facemm part no,
e cioè io e
Maciolla,
en voi fè el tira
e molla,
no' pasam da
maldicent,
intrigant e
ficanas,
oramai sém
abituati
e perciò en c'
facemm più cas.
De 'sta GAM l'ultim
acquist
è Bnedett,
l'avrete già vist,
un simpattic,
credete pur,
quant arconta le
aventur,
e c'ha un mod acsé
ben fatt
ch' ve fa rida com
un matt;
specialment se fa
clasion,
s' mett a seda te'l
bancon,
mentre magna e
mord el pan
s' fa capì anch sa
le man,
tutt a un quant
dal banch scend gió,
dic: "Va ben, en
parle pió ! ”,
par ch' se sia
amutolitt,
e pó arcmincia
come prima:
credet pur, en sta
mai sitt.
C'è un soc ch' è
sempre d' fora,
s' alsa sempre de
bon'ora,
ed è stuff ch'en
ne pol pió,
p'rò quant s'
tratta da gì via
chi ce va ? Tocca
ma ló.
Anca quest a la
matina
c'mincia a fè la
fischiatina,
“El sentitt ?", me
fa Otello,
"Com è alegre,
tutt felic ?
E' in partensa, el
fischj el dic !".
A un cert punt se
ferma d' scatt
e te urla come un
matt,
chiama: "Ercole,
du' se'?
Vieni aiutta a
carichè ?
Anca te me tiri a
vacca ?";
lo, mezz sord
rispond bland bland:
"No, so'
gitt a fè la cacca !!!".
Canzio, l'amministrator,
non è sempre d'
bon umor,
quant i va l'acqua
per l'ort
par ch' te faccia
el cascamort,
i piac d' fè el
stussicarell
cum faceva da
burdell.
Adess pó ha prés
un vissi,
en pol fè el
sacrifissi
de
stè qualch minutt de pió
a la sera quant se
stacca,
tant che a c'l'ora
en batt la fiacca.
Qualcun dic:
"Guarda l'è blin,
è d'ventat cum
Scalabrin !".
Chi dirig tutt l'andament
de 'sta GAM
Aredament,
è Castorre, el
grand pilastre,
quant è strani, p'rò
, è un disastre,
mentre invec, se è
só d' moral,
tutt le cos tornen
normal.
B'sognarà pur
rendse cont,
anch per non pasè
da tont,
che dirigia acsé
'n' azienda
en se pol sempre
pretenda
che l'umor del
dirigent
sia costant,
sempre indulgent.
C'è qualcun ch'ha
già notat
che i capei lunghi
ha lasciat;
quest en è per
ambision
o per imitè i
caplon:
ha sostituit la
sciarpa
che 'l preserva da
chel mal
ch' è l'artrosi
cervical.
L'ho saputt ieri
per cas
da un antre
ficanas,
e cioè un de chi
dó
che stasera en è
fra no'.
Celestino, un ex
campion
de chel sport ch'
s' fa sa i guanton,
combateva sa 'na
grinta,
sol che c'l'atre
en fava finta:
el colpiva sa chel
destre
e la faccia sua d'ventava
un bel mus da
Circo Equetre.
Del colega la
presenza
cert la GAM en pol fè sensa,
sempre pront ad
ogni event,
te'l servissi en
fa mai gnent,
non perché i manca
la voia,
perché en pol
smaltì la noia.
Ló è sempre ben
dispost
quant la GAM fa le
propost,
ve dirò, per falla
f'nitta,
che è el jolly de
'sta ditta.
Prima d' f'nì sta
lunga storia
imprimemce t'la
memoria
che se la GAM
raccoglie i frutti
cert el merrit è
de tutti,
mo per chi s'è
datt da fè
giorne e nott per
facc lavrè.
A la fin de 'ste
discors,
facc 'n auguri e
bév un sors.
INIZIO
PAGINA
LA VISITA
di Massimo Volponi - Urbino
Segnalata al III Concorso 2000
Quand so' arnut, c'l'atre giornacc,
da c'la visita, in campagna,
m'è 'nut el masticacc,
un so chè, com 'na ciafagna.
'Niv faiend de mala voia,
com un sass dentra un torent,
intristit, come la noia
de chi en c'ha voia de gnent.
M'aspettava, c'la vechina,
t'na poltrona, covaciata,
dignitosa, pcina pcina,
en sembrava 'na malata.
Mo el respir era veloc,
de sudor era imperlata,
era sfnitta, sensa voc,
'na candela consumata.
Non un vers, non un lament,
se vedeva che sofriva,
io er rabiat, come impotent:
el su' mal m'indeboliva.
Du' occhj grandi per parlè;
en ho apert manca la borsa,
e so' armast malé a guardè,
bandonat da ogni forsa.
Petta 'l lett, tutto sbiaditto
el ritratt del su' maritto,
t'na medaia, sopra 'l pett,
una foto del fliolett.
« Un la guerra, un la spagnola »
ho pensat dentra de me:
en ha dett una parola,
ma fatt cenn d'avicinè.
C'era sopra 'l comodin,
un mass d' carte e un rosarìn:
avém fatt una partitta,
e, apena l'emi fnitta,
finalmente ha dett qualcò:
« Dotor mia, questa è la vitta:
la partitta ormai è fnitta,
el mass tocca armetle gió “.
So' git via sa la cosciensa
che 'l mestier mia pol servì
sol ma chi pol già guarì
sol per questi en s' pol fè a sensa.
Dop du' giorne, de sfugitta,
ho lett sopra un manifest:
« Ha finito la su' vitta
d'un camin pìo e onest »
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